FIGHTER-TREENI

Kamppailu-urheilijat ovat tunnettuja kovasta ja monipuolisesta kunnostaan ja henkisestä lujuudestaan.

Kamppailu-urheilijat huippukuntoisia, ovat he myös sitkeitä, vahvoja, nopeita…

Fighter-treenissä käytetään kamppailu-urheilun (thainyrkkeilyn, potkunyrkkeilyn, nyrkkeilyn ja vapaaottelun) monipuolisia harjoitusmetodeita laji- ja oheisharjoituksineen. Nämä tekevät harjoittelusta tehokasta, mutta myös monipuolista ja mielekästä.

Fighter-treeni tähtää edellä mainittujen ominaisuuksien kehittämiseen, on se myös erinomainen keino mm. painonpudotukseen ja samalla opit taitoja puolustaa itseäsi.

Thainyrkkeilyn ammattivalmentajana ja koulutettuna personal trainerinä olen työssäni erikoistunut kamppailulajien opettamiseen, valmentamiseen ja oheisharjoitteluun ja takaan, että yhdessä saamme huikeita tuloksia aikaan.

Fighter-treenit räätälöidään aina asiakkaan kunnon, lähtötason, iän ja tavoitteiden mukaan.
Ota yhteyttä niin löydetään yhdessä sinun ”Eye of the Tiger”

Mitä sinä voit tehdä suomalaisen urheilumenestyksen eteen?

Olympiavoittaja Kaarlo Kangasniemi

Suomalainen urheilumenestys arvokisatasolla on ollut jo vuosia heikkoa ja suomalaiselle penkkiurheilijalle on viime vuosina tarjottu pelkästään pettymyksen hetkiä kisa kisan jälkeen, olipa sitten kyseessä Olympialaisten kesä- tai talviversio tai muu arvokisa.

Aina penkin alle menneiden arvokisojen jälkeen käydään keskustelua, että mistä heikko suomalainen urheilumenestys johtuu ja haikaillaan entisten hyvien aikojen perään. Ennen vanhaan syyksi huonoon menestykseen tarjottiin aina kansamme pientä väkilukua. Nyt kun pienemmätkin maat ovat menneet meistä ohi, syytetään vähäisiä ja riittämättömiä resursseja.

Mitä sitten se tavallinen sohvan nurkassa heikkoa menestystä kiroava Matti tai Maija meikäläinen voisi konkreettisesti tehdä suomalaisen urheilumenestyksen eteen?

Alle listasin keinoja, joilla jokainen tavan tallaajakin voi kantaa kortensa kekoon suomalaisen urheilumenestyksen eteen. Enkä yritä väittääkään, että ne kaikki ovat omia ajatuksiani.

 1.       Liity mukaan paikalliseen urheiluseuraan. Suomessa iso osa urheiluseuratoiminnasta tapahtuu vapaaehtoisin talkoovoimin. Jokainen urheiluseura tarvitsee ja mielellään vastaanottaa tätä vapaaehtoistyötä. Jokaisesta urheiluseurasta löytyy vapaaehtoistöitä ohjaajille, valmentajille, huoltajille, tuomareille, kioskin pitäjille, arvan myyjille jne. Seurat myös mielellään kouluttavat vapaaehtoisia esim. valmentajakoulutuksilla. Mikäli sinulta löytyy esimerkiksi ammattisi kautta jokin spesifi taito tai omaat suhteita, joista seura voisi hyötyä, tarjoa niitä sen käyttöön.

 2.       Kannata paikallista urheiluseuraasi eli fanita. Osta itsellesi ja läheisillesi pääsylippu tai jopa kausikortti seuran järjestämiin kilpailuihin, matseihin ja muihin urheilutapahtumiin. Osta myös fanituotteita, oheiskrääsää, makkaraa, olutta ja arpoja.

 3.       Urheilu on parasta viihdettä ja urheilutapahtuma on aina elämys nimenomaan paikan päällä. Laajenna urheilusivistystäsi ja käy ilman ennakkoluuloja seuraamassa eri urheilulajeja niin isoissa kuin pienissäkin kisoissa ja tapahtumissa.

 4.       Seuraa, tykkää ja kannata somessa. Laita urheilijoita ja urheiluseuroja seurantaan sosiaalisessa mediassa ja jaa eteenpäin näiden mielenkiintoisia päivityksiä. Urheilijat ja urheiluseurat tarvitsevat ja haluavat näkyvyyttä, se nimittäin usein korreloi mahdollisten sponsoritulojen kanssa.

 5.       Vie lapsesi urheilun pariin. Jotta menestystä voidaan saavuttaa, tarvitaan massoja. Massoista löytyy niitä huippuyksilöitä tulevaisuuden menestyjiksi. Opeta lapsesi arvostamaan urheilua ja urheilullista elämäntapaa sekä urheilun arvoja. Anna mahdollisuus kokeilla eri lajeja mahdollisimman monipuolisesti. Usein menestyneen urheilijan tärkeänä taustavoimana ovat omat vanhemmat ja heidän väsymätön työnsä.

 6.       Äänestä oikein. Äänestä päättäviin asemiin henkilöitä, jotka ainakin vaalilupauksissaan lupaavat lisää resursseja urheilulle.

Olympiavoittaja Marja-Liisa Kirvesniemi